Białe Błota, Łochowo, Szubin tel. 601 448 034 | Bydgoszcz, Pruszcz tel. 601 448 045 recepcja@szkolabohema.pl

Style taneczne.

Wybierz taniec który cie interesuje…

Mama i Ja

Nie ma nic wspanialszego jak wspólnie spędzony czas z dzieckiem i pochylenie się nad jego ogólnym rozwojem. Zajęcia które kierujemy do mam i ich pociech to cykl zajęć muzyczno- ruchowych. Skupimy się na głębokiej więzi rodzica z dzieckiem.
Zajęcia „Mama i ja” to sposób żeby spędzić czas z mamą w towarzystwie innych dzieci. Wzmacnia zaufanie i więź we wspólnych asanach, otwiera na relacje z innymi. Doskonale wpływa na komunikację, uważność i skupienie, umiejętność słuchania
i empatii, kreatywność myślenia.
Dzieci spędzając czas z mamą wykonują wspólnie ćwiczenia oddechowe, wspólnie tańczą, śpiewają ale przede wszystkim śmieją się. I tworzą niezapomniane chwile.

Umuzykalnienie

Jeśli widzisz, że Twoje dziecko reaguje na muzykę, przyjdź i baw się razem z nami! Będziemy śpiewać, słuchać i wspólnie muzykować.
Zajęcia mają na celu zapoznać dziecko i poszerzyć jego wiedzę o podstawowe elementy muzyki. Będziemy również zaprzyjaźniać się z zapisem nutowym i rozpoznawać rytmy.
Chcemy również, by dzieci mogły poznać radość wspólnego grania i śpiewania w zespole. Jest to doświadczenie elementarne w zachodnim systemie nauczania w szeroko rozumianej muzyce, które bardzo rozwija dzieci muzycznie oraz pozwala im cieszyć się wspólnym wykonywaniem

Rytmika

Są to zajęcia gdzie dziecko ma bardzo często pierwszy kontakt z muzyką i rytmem.
Zajęcia rytmiki rozwijają sferę artystyczną (m.in. wyobraźnię), emocjonalną oraz koncentrację uwagi, pamięć, koordynację, (słuchową, ruchową, głosową oraz ich połączenia) Wspomagają ogólny rozwój sprawności fizyczne i umysłowej.
Przygotowują dziecko do samodzielnego działania, pracy w grupie. . Kształtują i poszerzają zdolności muzyczne, wpływają na poprawną intonację dźwięków, emisję głosu oraz rozwijają wrażliwość estetyczną. Uwrażliwiają na spostrzeganie zjawisk akustycznych z otoczenia, a także reakcje na wszelkie zmiany w nich zachodzące.

Balet

Pracujemy w niezwykle urozmaicony sposób; dzieci poznają podstawowe elementy tańca i baletu przez zabawy ruchowo-taneczne, odkrywają nowe radości i nieznany dotąd dla nich świat.
Na zajęciach dzieci będą rozwijać swoją koordynację psychoruchową, kształtować poczucie rytmu, słuch muzyczny, ćwiczyć pamięć i koncentrację przez naukę podstaw baletu i zabaw ruchowych. Gwarantujemy dużo pozytywnej energii i integracje z rówieśnikami.
Nasza praca z dziećmi niesie za sobą również:
więź w grupie, współodpowiedzialność, wzajemną akceptację, tolerancję, dyscyplinę.
Cenimy kreatywność, poczucie własnej wartości i indywidualność dziecka.

Break Dance

Rodzaj tańca z dużą liczbą elementów siłowo-sprawnościowych oraz kroków wykonywanych „w parterze”, czyli rękami i nogami (a często całym ciałem) na ziemi. Taniec ten narodził się w latach 70. w Bronksie, dzielnicy Nowego Jorku i jest on jednym z czterech podstawowych i nieodłącznych elementów kultury hip hop obok rapu, DJingu oraz graffiti. Podczas zajęć uczestnicy będą uczyli się pięciu podstawowych elementów – toprock, drop, power moves, freeze i footwork, pracowali nad ogólnym rozwojem fizycznym oraz poprawiali koordynację ruchową.

Hip Hop

Hip-hop to jeden z najpopularniejszych nowoczesnych stylów tanecznych. Można go zobaczyć w znanych filmach i teledyskach, a jego historia nieodzownie łączy się z muzyką o tej samej nazwie. Hip-hop zaliczany jest do Street Dance, czyli tańców ulicznych, i powstał na ulicach Nowego Jorku. Dzieli się na różne odmiany, np. oldschool, new style, new age, freestyle, co czyni go wyjątkowo różnorodnym, a każdy miłośnik tańca znajdzie w nim coś dla siebie.

Taniec hip-hopowy to nie tylko techniczne kroki, ale przede wszystkim gesty dodawane do każdego ruchu oraz ekspresja i właściwa mimika odpowiadająca konkretnym emocjom.

Hip-hop polecany jest osobom, które lubią ruch i dobrą zabawę. Wybór poziomu trudności tańca hip-hopowego zależy od osoby przystępującej do zajęć. Obecnie hip-hop często nazywany jest po prostu tańcem nowoczesnym i w tej prostej formie polecany jest dzieciom i młodzieży.

Hip-hop to energetyczny taniec angażujący do pracy całe ciało, będzie więc idealnym sposobem na utrzymanie kondycji i sprawności oraz pomoże spalić kalorie. Godzina hip-hopowego tańca to średnio nawet 400 kcal mniej!

Jazz

Jazz dance to styl tańca zapoczątkowany na przełomie XIX i XX wieku, przez afrykańskich niewolników. Jest gatunkiem zawierającym w sobie elementy baletu, tańca modern oraz tańca akrobatycznego, więc w żaden sposób nie ogranicza wyobraźni pedagoga. Podstawą są w nim jedynie dwa elementy: rytm i policentryzm.
Jest to trudna technika tańca, wymagająca rozciągniętego ciała i siły.
Taniec jazzowy jest oparty na policentryzmie i izolacjach. Izolacją nazywamy niezależne poruszanie poszczególną częścią ciała, co jest naturalną rzeczą dla ludzi o afrykańskim pochodzeniu, natomiast europejczycy zawsze traktowali ciało jako całość, więc przez długi czas nie potrafili przyswoić tej zasady. Taniec jazzowy sprawia ogólne wrażenie tańca „lekkiego i niezależnego” tak jak taniec współczesny czy modern dance, lecz zaraz po balecie jazz jest jedną z najtrudniejszych technik tanecznych i wymaga wielkiej pracy tancerza. Taniec jazzowy można zobaczyć na deskach teatru, gdzie spotykane są spektakle typowo jazzowe. Tancerze występują zazwyczaj w tunikach i boso lub w tzw. jazzówkach, czyli butach nieograniczających ruchu stopy i pozwalających na swobodne pointy. W miarę upływu czasu powstało kilka odłamów tańca jazzowego: lirycal jazz, latin jazz, modern jazz.

Dancehall

Taniec taki jak dancehall to świetny sposób na smukłą sylwetkę i wysportowane ciało. Dzięki regularnym zajęciom tanecznym zyskasz zdrowie i dobre samopoczucie! Badania naukowe potwierdzają pozytywny wpływ muzyki i tańca na organizm. Szczególnie, gdy wybierzesz dancehall – działa niezwykle pobudzająco, poprawia humor i pięknie rzeźbi sylwetkę, co sprawia, że w Polsce ma co raz więcej zwolenników.
Dancehall polecany jest każdemu, kto uwielbia ruch i dobrą zabawę przy muzyce. Dancehall tańczony jest przeważnie na ugiętych nogach i aktywuje do pracy całe ciało, więc świetnie sprawdzi się jako trening na zgrabną sylwetkę.

Disco Dance

Disco Dance – taniec dyskotekowy, aktualnie disco dance zalicza się jako jedną z kategorii tańca sportowego. Taniec w kategorii disco dance charakteryzuje się szybkim tempem, dynamiką i ekspresją. Jest bardzo żywy i energiczny. Kroki i figury taneczne oparte są o precyzyjny, dynamiczny ruch z uwzględnieniem izolacji, kontroli i koordynacji poszczególnych części ciała. Styl ten składa się z częstej zmiany dynamicznych kroków charakterystycznych dla stylu disco, a także z elementów jazzowych i elementów tańca klasycznego (np. fale, skoki jazzowe, skoki szpagatowe, grand battement, obroty, piruety, wyskoki baletowe, elementy wykonane w parterze np. szpagat, szpagat naprzemienny, przewroty na boki, przetoczenia, ślizgi itd.).

Akrobatyka

Akrobatyka nie stanowi sportu, a określa rodzinę sportów. Akrobatyka dla dzieci i młodzieży – to zajęcia, które kształtują sylwetkę, grację i elegancję ruchu! Łączą w sobie ćwiczenia ogólnorozwojowe, które mają na celu podnoszenie sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej. Wszechstronnie rozwijają wytrzymałość, zręczność oraz orientację przestrzenną. Pozytywnie wpływają na wzrost i rozwój, kształtując osobowość, odpowiedzialność oraz umiejętność współdziałania w grupie.

Grupa dziewcząt i chłopców zainteresowana ćwiczeniami przy muzyce oraz gimnastyką sportową i artystyczną będzie podnosić swoją sprawność fizyczną, kształtując jednocześnie estetykę ruchów, piękna sylwetkę i poczucie rytmu.

Musical

Kto z nas nie kocha Musicali !

To wyjątkowe miejsce dla tych, którzy kochają śpiew, taniec i aktorstwo! To miejsce aby złapać bakcyla , obcować ze światem artystycznym, kreować go i tworzyć  fantastyczną, niekończącą się przygodę.

Musical dla dzieci, to miejsce zarówno dla tych, którzy swoją przyszłość wiążą z deskami sceny, jak i tych, dla których spotkanie z musicalem to niezwykła przygoda.

Celem zajęć  jest rozwijanie zainteresowań i umiejętności niezbędnych młodym artystom musicalowym .To również kształtowanie charakteru, nabieranie pewności siebie oraz pielęgnowanie pasji, ale przede wszystkim świetna zabawa w gronie rówieśników.

High Heels

Bez względu na to, czy na obcasach chodzisz na co dzień, czy dopiero chcesz się nauczyć w nich poruszać – nasze zajęcia są dla Ciebie! Na zajęciach high heels nauczysz się zmysłowych ruchów i niezwykle kobiecych choreografii. Popracujemy też nad Twoją pewnością siebie. Razem stworzymy magiczną atmosferę tańca, pasji i kobiecości!

Taniec współczesny

Taniec współczesny w głównej mierze oparty jest na idei baletu, ale czerpie z niego tylko to, co najlepsze omijając sztywne zasady i reguły, stawiając na pokazanie emocji tancerza, który tańcząc układ, stara się opowiedzieć odbiorcy pewną historię. Taniec współczesny ma bardzo luźne granice i standardy, nie hamuje inwencji tancerza i pozwala mu na dowolność w kreowaniu ruchu. W tańcu współczesnym ważny jest między innymi ciężar ciała, grawitacja, oddech, swingi etc. Obecnie taniec współczesny jest istną mieszaniną wielu stylów tańca, między innymi: modern dance, tańca nowoczesnego, tańca jazzowego, a nawet niektóre z tańców towarzyskich. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w efektownej choreografii znalazły się elementy akrobatyki. Tak czy inaczej, głównym elementem tego rodzaju tańca jest taniec klasyczny, który ma wiele wspólnego z baletem.

Hatha Joga

Joga jest praktyką łączenia ciała, umysłu i duszy.Praktyka hatha jogi opiera się m.in.się na ćwiczeniu asan (pozycji) których celem jest uelastycznienie, wzmocnienie i oczyszczenie ciała, a także uspokojenie umysłu . Podczas zajęć pozycje wykonywane są powoli, co pozwala na precyzyjne i metodyczne wykonanie ich. Ważnym aspektem jogi jest jej terapeutyczne działanie. Asany mogą być modyfikowane tak, by dostosować pozycję do indywidualnych możliwości czy potrzeb każdej osoby. Hatha joga wpływa dobroczynnie na cały organizm. Regularna praktyka hatha jogi nie tylko poprawia samopoczucie fizyczne,oczyszcza, wzmacnia i uzdrawia ciało, ale także poprawia somopoczucie psychiczne, harmonizuje , relaksuje, sprawia, że lepiej radzimy sobie z efektami codziennego stresu.

Grupa łagodna/początkująca – przeznaczana dla osób: zaczynających swoją przygodę z jogą, takich które miały długą przerwe w praktyce, dla ludzi z dolegliwościami zdrowotnymi
grupa ogólna- dla osób początkujących, średniozaawansowanych.

Zumba Fitness

Zumba to taneczny trening aerobowy, łączący aerobik z krokami latynoskich tańców, czasem także z ćwiczeniami siłowymi. Kroki i układy zumby są niezbyt skomplikowane i łatwe do zapamiętania, bo zajęcia zumby mają być przede wszystkim przyjemne! Są formą treningu aerobowego, czyli tego najefektywniej spalającego kalorie i wzmacniającego serce, oraz treningu interwałowego – bo odbywają się w zmiennym tempie.
Zajęcia zumby są dynamiczne, prowadzone w formie zabawy i przy energetyzującej muzyce. Mają wiele zalet, dzięki którym są bardzo popularne na całym świecie.
Ćwiczenia nie nużą i łatwiej się do nich zmobilizować.
Można przy okazji nauczyć się kroków wielu latynoskich tańców: salsy, samby, merengue, mambo, cha-chy, tanga, a także flamenco, kolumbijskiego tańca ludowego cumbii oraz soca – egzotycznej mieszanki muzyki indyjskiej i afrykańskich rytmów calypso. Instruktorzy zumby wprowadzają także elementy hip-hopu, tańca brzucha i tańca Bollywood.
Zumba intensywnie spala kalorie – w klasycznej wersji do 450 kcal na godzinę, w wersji z ciężarkami (tzw. zumba toning) nawet do 600 kcal.
Zajęcia wszechstronnie modelują ciało. Podczas tańca pracują niemal wszystkie mięśnie. Smuklejesz więc i wzmacniasz aparat mięśniowy wyjątkowo harmonijnie. Modelowanie intensyfikuje użycie ciężarków podczas zajęć oraz zumba w basenie, gdzie trzeba pokonywać opór wody.
Zumbę może uprawiać każdy, bo istnieje w różnych formach dostosowanych do wieku, sprawności fizycznej i kondycji.

Slavika Dance

Slavica dance to nowa forma ćwiczeń podobnych do zumby, która łączy w sobie elementy tańca ludowego i fitness. Ćwiczeniom towarzyszy skoczna muzyka folkowa wzbogacona o nowoczesny bit. Slavica dance pomaga spalić kalorie, modeluje sylwetkę i daje mnóstwo pozytywnej energii. Slavica dance to forma ćwiczeń wymyślona przez Justynę Bolek. Choreografka postanowiła połączyć klasyczne figury znane z tańca ludowego z elementami ćwiczeń fizycznych. Ten zaskakujący miks, choć wykazuje wiele podobieństw do zumby, jest bliższy polskiej tradycji. Zamiast piosenek latino w tle gra muzyka ludowa, czyli kujawiaki i krakowiaki. Żeby podkreślić fitnessowy charakter zajęć, klasyczne utwory zostały wzbogacone o wyrazisty bit, który pomaga w rytmicznym powtarzaniu kroków.
Jak podkreśla Justyna Bolek, slavica dance to typowy „fat burner”, czyli spalacz tłuszczu. Regularny udział w zajęciach pozwala więc wyszczuplić i wymodelować sylwetkę. Z kolei nauka i powtarzanie tanecznych kroków wyrabia koordynację ruchową oraz daje większą świadomość ciała. Poprzez pełne gracji ruchy rąk i zmysłowe gesty uczestniczki zajęć uczą się, jak eksponować swoją kobiecość.

Latino solo

Latino solo są to zajęcia stworzone szczególnie z myślą o kobietach. Specjalnie przygotowane choreografie, które zawierają elementy salsy, samby, rumby i cha-chy oraz gorące rytmy muzyki latynoskiej, pozwolą każdej z pań poczuć się wyjątkowo. A przy okazji – bezboleśnie zgubić zbędne kilogramy.
Zajęcia składają się z kilkuminutowej rozgrzewki, po której następuje nauka poszczególnych tańców, a na koniec przeprowadzany jest stretching, czyli ćwiczenia rozciągające i relaksujące.

Latino solo ma za zadanie poprawić i usprawnić całe ciało. Rozgrzewka składa się z ćwiczeń wzmacniających poszczególne partie ciała: brzuch, talię, ramiona, bark. Właściwy trening to wysiłek głównie dla ud i pośladków, chociaż taniec, tak naprawdę, rozwija wszystkie mięśnie. Te zajęcia nie tylko kształtują zgrabną sylwetkę, ale również poprawiają humor.

Bachata

Bachata to taniec, a także muzyka, do której się tańczy, zyskujące coraz większą popularność na świecie. Bachata nie jest trudna, o ile pozbędziemy się podczas jej praktykowania wszelkich barier. Ten taniec słynie przecież z otwartości na siebie i partnera! Na szczęście, bachatę można tańczyć także solo, co tylko zwiększa grono zainteresowanych nią osób.
Bachata polecana jest wszystkim miłośnikom tańców latynoamerykańskich, ale tańczyć może ją oczywiście każdy. Wszystko dzięki dość prostym krokom, dużej wolności ruchów i energii, które towarzyszą temu tańcowi.
Bachata to nie tylko sama technika, ale przede wszystkim sztuka ekspresji i środek wyrazu dla naszej wewnętrznej zmysłowości. Co więcej, ten dominikański taniec polecany jest także tym, którzy mają opory przed uzewnętrznianiem swoich emocji w tańcu. Bachata wyzwala głęboko skrywaną zmysłowość, a także pomaga ją odkrywać i poznawać. Będzie to świetny sposób na zbliżenie się partnerów do siebie i poznanie swoich ciał i potrzeb. Nie sposób zatańczyć bachatę sztywno, zachowując rezerwę. Trzeba wyzbyć się wszelkich krępacji i zahamowań, aby wczuć się w gorący klimat tańca.
Bachata to także świetny sposób na piękną sylwetkę. Dzięki intensywnej pracy całego ciała, w szczególności nóg i bioder, spalimy mnóstwo kalorii i wyrzeźbimy swoje ciało. Natomiast rytmiczna i wpadająca w ucho muzyka pozwoli nam się zrelaksować, doda energii i sprawi, że będziemy czerpać radość z tańca.

Salsa

Tańce latynoamerykańskie, w tym salsa, są niezwykle popularne na świecie. Stoi za tym przede wszystkim energiczna muzyka i żywiołowe ruchy. To połączenie sprawia, że salsa porwie do tańca nawet najbardziej oporne osoby! Figury taneczne salsy opierają się na rytmicznych krokach, bujaniu biodrami i pracą górnej częścią ciała. W zależności od konkretnej odmiany salsy, tańczy się ją w każdym przypadku nieco inaczej, jednak podstawy tego stylu pozostają niezmienne.

Salsa polecana jest każdemu, kto czuje latynoamerykańskie brzmienia i płomienny charakter tańca. Salsa będzie doskonałą rozrywką dla par, wzajemną nauką swojego ciała i ciekawym spotkaniem temperamentów.

Disco fox

Discofox to powszechnie nazywany w Polsce taniec użytkowy – oczywiście tak, choć pamiętać należy, że to nazwa nieformalna. Muzyka rozrywkowa na 4/4, hity lat 70, 80, 90 a także porywające na parkiet nowości muzyczne pozwalają tancerzom dobrze się bawić przy wykorzystaniu choćby kilku/ kilkunastu  podstawowych figur. 

Taniec towarzyski

Taniec, zwłaszcza towarzyski, stał się w ostatnich latach bardzo popularny, głównie za sprawą programu „Taniec z gwiazdami”. To jeden z rzadkich przypadków, kiedy telewizja przysłużyła się do poprawy zdrowia i sprawności wielu osób – bo nie ulega wątpliwości, że taniec jest jedną z najzdrowszych form spędzania wolnego czasu.

Gimnastyka rehabilitacyjna

Zajęcia trwają 60 min, prowadzone w grupach do 12 osób. Zaczynają się od rozgrzewki po ćwiczenia oddechowe, poprawiające wydolność organizmu. Głównie zwiększamy tu zakresu ruchomości w stawach, zwiększamy siłę mięśniową oraz pracujemy  nad koordynacją ruchową i prawidłową postawą ciała. Zajęcia przeznaczone dla osób, które prowadzą osiadły tryb życia, mają wymuszoną jedną pozycję ciała w ciągu dnia (praca stojąca lub siedząca), chciały by zacząć zdrowy tryb życia i szukają spokojnych ćwiczeń w pozycjach statycznych. Dbamy tu o kręgosłup i pracujemy nad czuciem głębokim naszego ciała. Ćwiczymy ze sprzętem lub bez, urozmaicam zajęcia. Włączam elementy jogi i pilatesu. Jeżeli masz jakieś ograniczenia zdrowotne lub ruchowe, nie przejmuj się możesz uczęszczać dostosujemy się do Ciebie! Widzimy się na gimnastyce.

 

Zumba kids &amp | junior

Zajęcia idealne dla naszych młodszych fanów Zumba®! Dzieci w wieku 7-11 lat mają okazję spotkać się z przyjaciółmi i bawić się ulubioną muzyką. Lekcje Zumba® Kids, Jr to imprezy taneczne, podczas których instruktor uczy rutyn przyjaznych dzieciom. Rozdzielamy kroki, dodajemy gry i zabawy.
Zumba kids & junior pomaga w rozwijaniu zdrowego stylu życia i włączeniu sprawności jako naturalnej części życia dzieci. Zajęcia obejmują kluczowe elementy rozwoju dzieci, takie jak przywództwo, szacunek, praca zespołowa, zaufanie, poczucie własnej wartości, pamięć, kreatywność, koordynacja, równowaga, świadomość kulturowa.

Kursy dla narzeczonych

Cykl 5 spotkań grupowych, które mają na celu sprawienie aby para młoda czuła się swobodnie i pewnie na parkiecie oraz 3 lekcji indywidualnych, podczas których układamy choreografię do pierwszego tańca.

 

Praktisy z tańca towarzyskiego

Grupa pasjonatów tańca towarzyskiego, która spotyka się regularnie aby doskonalić swoje umiejętności i bawić się tańcem.

Lekcje indywidualne

Dostępne z każdego stylu tańca. Przeznaczone dla osób, które chcą przygotować się do jakiegoś wydarzenia, dopracować technikę, ułożyć choreografię. Świetna propozycja dla tych, którzy chcą więcej lub nie mają możliwości uczestniczenia w zajęciach grupowych.

 

Fitness 50+ lat

Rodzaj aktywności fizycznej przeznaczonych dla osób starszych. Zazwyczaj są to zajęcia spokojniejsze, ćwiczenia wykonywane precyzyjnie i z dużą uwagą zwróconą na technikę. Podstawowym zadaniem jest utrzymanie zdrowego ducha i ciała, a nie milion spalonych kalorii 😉 Uczestnictwo w takich zajęciach ruchowych ma podwójnie pozytywny skutek,ponieważ uruchamiają narządy ruchu, które niekoniecznie wzmacniane są podczas codziennych prac domowych, poprawiają układ trawienny, krążenia i oddychania. Ćwiczenia również poprzez swoją różnorodność dobrze wpływają na koordynacje ruchową starszych osób i poprawiają samopoczucie. „ Dlatego tak ważnym problemem jest profilaktyka gerontologiczna, pozwalająca na wydłużenie młodości starszego pokolenia, poprzez ustawiczne jego aktywizowanie”

Taniec 50+ lat

Na zajęciach tanecznych z seniorami stosuje się ćwiczenia utaneczniające i najczęściej najprostsze kroki, np. walca, cha- cha- cha. Wprowadzane są również ćwiczenia rytmiczne, które pomogą dostosować wykonywany ruch do słyszącej muzyki. Ćwiczenia zarówno rozgrzewkowe, główne i końcowe są odpowiednio dostosowane do grupy tak aby zajęcia sprawiały radość i satysfakcję. Przyjemne grupowe zajęcia z muzyką poruszającą całe ciało.  Poprzez regularne ćwiczenia poprawia się koordynacja ruchowa, postawa, wydolność, układ krążenia. Taniec można uznać za bardzo dobry środek odmładzający.